سایت خرید و فروش اسانس شوید

سایت های اینترنتی معمولا بهترین مکان برای خرید و فروش اسانس و زیره سیاه اعلا هستند. جالب است بدانید که امروزه تکنولوژی به جایی رسیده که شما میتوانید اسانس شوید را نیز به صورت آنلاین خریداری نمایید.

اسانس شوید

معرفی گیاه شوید و خاصیت های آن

شوید گیاهی است یک ساله که ارتفاع آن معمولا از 30 سانتی متر تا 1 تا 2 متر می رسد. این گیاه جزء گیاهان معطر است و برگ های تازه و خشک آن مانند زیره سیاه معطر می باشد و به دلیل این خاصیت زیادی در معطر کردن بسیاری از غذاها دارد.
زمان و نحوه کاشت این گیاه متفاوت است و بستگی به آن دارد برای چه هدف و کاربردی کاشته و می شود و به چگونگی استفاده از بذر یا پیکر گیاه بستگی دارد.
اگر قرار باشد از این گیاه اسانس تهیه شود و به این هدف کاشته می شود باید آن را در اوایل بهار یا اواخر اسفند کاشت. برای اسانس باید بذر گیاه از طریق کاشت تهیه شود و سپس از پیکر روش گیاه اسانس استخراج شود.

ولی اگر هدف از کاشت این گیاه، تهیه سبزی و ادویه باشد زمان مناسب برای کاشت اواسط فروردین تا اواخر اردیبهشت است. کاشت این گیاه بدون دردسر و بسیار آسان است و برای افرادی که قرار است برای بار اول کاشت این گیاه را تجربه کنند بسیار مناسب و راحت است.

اسانس شوید

اسانس شوید چیست و چگونه به دست می آید؟

از بخش های مختلف شوید می توان اسانس تهیه نمود که هر کدام از آن بخش ها درصدهای مختلفی از این اسانس را شامل می شوند. درصد تهیه اسانس از میوه شوید معمولا 4 تا 2/5 می باشد که باز این درصد بسته به فصل و موقعیت جغرافیایی تغییر می کند ممکن است تا 7/7 هم نیز برسد. ترکیباتی که در اسانس میوه شوید بخش اعظم آن را تشکیل می دهند  کارن، لیمونن و آلفافلاندرن نام دارند که 90درصد این اسانس را شامل می شوند.
از سرشاخه های گیاه شوید نیز به روش تقطیر اسانس تهیه می شود. ترکیبات این اسانس نیز شامل کارون میباشند که درصد این ترکیب بر اساس فصل برداشت متفاوت است.

ریشه شوید بخش دیگری از این گیاه است که از آن نیز اسانس بدست می اید. 95 درصد ترکیبات تشکیل دهنده اسانس ریشه شوید را آلفا ـ بتاپینن تشکیل می دهد.
در نتیجه هم از بخش دانه یا میوه این گیاه و هم از شاخه ها و ریشه این گیاه اسانس تهیه می شود. اسانس گیاه شوید معمولا بی رنگ یا زرد رنگ می باشد. از روش تقطیر اسانس آن تهیه می شود.

اسانس شوید

خواص درمانی اسانس شوید

  • ضد تشنج
  • بادشکن و ضد نفخ
  • نیرودهنده و تقویت کننده معده
  • ادرار آور و شیر افزا

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما